İcra Komitesi Banka bölümleri arası yönetim işlem ve eylemleri için bir eşgüdümü sağlama platformudur. Komitenin temel fonksiyonları ve sorumlulukları arasında, Bankanın çeşitli işlemlerini ve işlerinin ilerleme durumunu takip etmek ve periyodik incelemeler yapmak yer alır. Ek olarak, Bankanın çeşitli faaliyetlerini Bankanın strateji ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak bir şekilde geliştirmek, iyileştirmek ve yeni gelişmelere zamanında ve etkin bir şekilde cevap vermek için yol ve araçlar bulan gerekli kararları alır. İcra komitesi, icra komitesi başkanı ve on icra komitesi üyesi olmak üzere on bir üyeden oluşmaktadır.
Aktif Pasif Komitesi (APKO) Komitesi Bankanın aktif ve pasiflerini yönetmek için gerekli kararları almakla yetkilidir. Komite aşağıda belirtilen konularda karar alır.
Aktif pasif komitesi, aktif pasif komitesi başkanı ve yedi aktif pasif komitesi üyesi olmak üzere sekiz üyeden oluşmaktadır.
Komitenin temel görev ve sorumlulukları aşağıdakileri kapsar:
Kredi komitesi, kredi komitesi başkanı ve iki kredi komitesi üyesi olmak üzere üç üyeden oluşmaktadır.
Banka'nın kurumsal yönetim ilkelerini tespit etmek ve denetlemek konusunda yönetim kuruluna destek vermekten sorumludur. BDDK gereklilikleri doğrultusunda, kurumsal yönetim yapısı ile ilgili Banka politikalarının hazırlanması, kurumsal yönetim uygulamalarının gözden geçirilmesi ve gerekli iyileştirmeler konusunda Kurul'a önerilerde bulunulması, Banka'nın operasyonları ile finansal emniyetini gözetmek suretiyle, bankanın yasalar, yönetmelikleri talimatlar ve iç politikalar kapsamında profesyonel bir şekilde yönetilmesinin sağlanması temel sorumlulukları arasındadır. Kurumsal yönetim komitesi, kurumsal yönetim komitesi başkanı ve iki kurumsal yönetim komitesi üyesi olmak üzere üç üyeden oluşmaktadır.
Bilgi Sistemleri Strateji ve Yönlendirme Komitesi, Banka’nın bilgi sistemlerine ilişkin faaliyetlerinin belirli bir disiplin çerçevesinde yürütülmesini ve iş stratejileri ile uyumlu olmasını sağlamak üzere, Bilgi sistemleri stratejilerini geliştirmek, geliştirilen bu stratejileri izlemek, bilgi güvenliği faaliyetlerini takip etmek, sürece ilişkin karar almak ve gerekli yatırımları belirlemek, BT risklerini yönetmek ve değerlendirmek, BT değişiklik yönetimi sürecini takip etmek, bilgi sistemleri süreklilik faaliyetlerini yürütmek, tüm bilgi sistemleri süreçlerinde iyileştirme çalışmalarında bulunmak ve Üst Yönetimi bilgilendirmek üzere faaliyet gösterir. Bilgi sistemleri strateji ve yönlendirme komitesi, bilgi sistemleri strateji ve yönlendirme komitesi başkanı ve on bilgi sistemleri strateji ve yönlendirme komitesi üyesi olmak üzere on bir üyeden oluşmaktadır.
Komite’nin görev ve sorumlulukları aşağıdaki faaliyetleri kapsamaktadır:
Bilgi sistemleri sürekliliği komitesi, bilgi sistemleri sürekliliği komitesi başkanı ve on iki bilgi sistemleri sürekliliği komitesi üyesi olmak üzere on üç üyeden oluşmaktadır.
Bilgi Güvenliği Komitesi’nin görev ve sorumlulukları aşağıda sıralanmaktadır:
Bilgi güvenliği komitesi, bilgi güvenliği komitesi başkanı ve on bilgi güvenliği komitesi üyesi olmak üzere on bir üyeden oluşmaktadır.
Bankanın ücretlendirme uygulamalarının ilgili mevzuat ile ücretlendirme politikası çerçevesinde etkin bir biçimde yürütülüp yönetilmesinin sağlanması konusunda nihai yetki ve sorumluluk, Bankanın Yönetim Kuruluna aittir. Yönetim Kurulu, yılda en az bir kez gözden geçirmek suretiyle Ücret Politikasının etkinliğini sağlar. Yönetim Kurulu bünyesinde oluşturulan Ücretlendirme Komitesi, bu Politika çerçevesinde, Bankanın ücretlendirme uygulamalarını Yönetim Kurulu adına izler ve denetler; değerlendirme ve önerilerini Yönetim Kurulu’na sunar.
Özellikli çalışanların ücretlendirilmesi hakkındaki kararlar başta olmak üzere, ücretlendirmeye ilişkin olarak Yönetim Kurulunun onayına sunulan kararların hazırlanması, ücretlendirme politikalarının Bankanın risk iştahı ile hedeflerine uyumluluğunun ve etkinliğinin düzenli olarak izlenmesi, Yönetim Kuruluna ücretlendirme sisteminin oluşturulması ve işleyişinin gözetilmesine ilişkin olarak görüş ve destek verilmesi Ücretlendirme Komitesi’nin sorumluluğundadır. Ücretlendirme komitesi, ücretlendirme komitesi başkanı ve iki ücretlendirme komitesi üyesi olmak üzere üç üyeden oluşmaktadır.
Denetim Komitesi, Yönetim Kurulu adına Bankanın iç sistemlerinin etkinliğini ve yeterliliğini, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin Kanun ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde işleyişini ve üretilen bilgilerin bütünlüğünü gözetmek, bağımsız denetim kuruluşları ile derecelendirme, değerleme ve destek hizmeti kuruluşlarının Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde gerekli ön değerlendirmeleri yapmak, Yönetim Kurulu tarafından seçilen ve sözleşme imzalanan bu kuruluşların faaliyetlerini düzenli olarak izlemekle görevli ve sorumludur. Denetim komitesi, denetim komitesi başkanı ve bir denetim komitesi üyesi olmak üzere iki üyeden oluşmaktadır.
Gündeme alınan vakalar üzerinde etraflıca değerlendirme yapmak, disiplin cezası uygulanmasına karar verilen durumlarda cezanın mahiyetini belirleyip uygulanmasını sağlamak ve ilgili istatistikleri yılda bir defa Denetim Komitesine sunmakla görevli ve sorumludur. Değerlendirmeye konu vakanın sebep olduğu toplam risk maruziyeti düzeyinin ve nihai kesin zararın dikkate alınması da Komite’nin temel sorumlulukları arasındadır. Disiplin komitesi, Disiplin Komitesi Başkanı ve 4 Disiplin Kurulu Üyesi olmak üzere toplam beş üyeden oluşur.